Siste innspurt i Trimtoppen!

Det gjenstår nå kun tre uker av årets Trimtoppen. Hvis du ønsker
å utfordre den som leder konkurransen, gjelder det å komme seg ut på tur.

Det er ikke mange innsjekk som skiller deltakerne på topp ti-listen verken for menn eller kvinner, så her er det mulighet for flere å komme seg inn på årets liste.

.: Følg med på innspurten her

Bergen

MANGE NYE TURER

Vi har nå rundet 230 turer på tjenesten, og nesten hver dag legges det ut flere.

I tillegg til flere turer i og rundt Bergen, legger vi nå også ut en rekke turer i bl. a. Sunnhordaland, Hardanger, Voss og Nordhordaland.

.: Alle turene finner du her


 

FORTSETT MED TRENING OG TURAKTIVITET GJENNOM VINTEREN

Det er imponerende å se hvor stor aktivitet det har vært på Trimtoppen gjennom sesongen! Nå står vinteren for tur, men ikke la deg stoppe av snø, sludd og surt vintervær. Riktig utstyr og litt planlegging gjør det enklere å komme seg på trening.

HER ER ET PAR TIPS:
Bruk gode vintersko. Dvs. sko med grovt mønster og myk såle. Den myke gummiblandingen fester seg mye bedre til underlaget. Er det skikkelig isføre, er det bare piggsko eller overtrekksåle med pigger som fungerer.
Er du ute på joggetur og kommer ut for glatte partier – senk tyngdepunktet, ta kortere steg, land litt lengre fremme på foten og plasser den rett under kroppens tyngdepunkt.
 
Kle deg godt. Svetten skal transporteres bort fra huden slik at vi holder oss tør. I tillegg er det viktig at vi holder varmen.

Hvordan gjør vi så dette? Bruk tre lag. Ull som underlag, fleece som mellomlag og så til slutt ytterplagg. Her bør man bruke vindtette plagg med god ventilering. Noen plagg har en membran som slipper fukt ut men ikke inn.
Gore-Tex er populære ytterplagg. En god regel er; bruk flere mellomplagg dersom det er veldig kaldt. Ofte kler vi på oss for mye før en treningsøkt om vinteren. Da regulerer vi dette ved å ta av oss et mellomplagg underveis.
 
Ikke tren når det er som kaldest. Om ettermiddag er ofte temperaturen litt høyere og det kan være mindre vind.
 
Vi må heller ikke glemme drikke på turen. Vi tror gjerne at dette ikke er så viktig fordi det er kaldt ute, men vi mister også en del væske når du puster ut når det er kaldt. I tillegg svetter vi ofte mye fordi vi har for mye klær på oss.


GRATIS TRENING FOR TRIMTOPPEN-DELTAKERE

Mange kombinerer vintertrening med et halvt års medlemskap på treningssenter.
Dette gjør det lettere å fortsette treningen gjennom vinterhalvåret.
Alt for mange går i treningsdvale på vinterstid. Da kaster man bort all den gode treningen man har lagt ned gjennom sommerhalvåret, og det blir tungt å starte på nytt til våren.
 
Turn- og Idrettsforeningen Viking, som er BTs medarrangør i Trimtoppen, driver eget treningssenter, og nå kan alle Trimtoppen-deltakere få prøve treningssenteret gratis i to uker.

Treningssenteret ligger i Vikinghallen i Øvre Dreggsalm. 7.
Her kan du trene i et uhøytidelig miljø, hvor trivsel er en viktig faktor.

Skriv ut dette gavekortet, og ta det med på første trening. Du bestemmer selv når du vil benytte prøveperioden.

VELKOMMEN!




Med vennlig hilsen
Sprek-teamet


Hvis du ikke lenger ønsker å motta slike henvendelser på e-post, klikk her.